Új konkurencia születőben: te eladhatóan tálalod magad és a bizniszedet online?

Amíg eddig lehet, hogy elég volt az, hogy milyen szinten képviseled a szakmádat, volt egy igényes weboldalad és egy social media platformod, addig azzal, hogy majd’ mindenki home office-ba kényszerült felütötte magát egy újabb megoldásra váró feladat. Hogyan adjam el magam online?

A tanácsadók és szinte minden vállalkozó egy új kérdésre keresi a választ: hogyan tudok úgy kommunikálni online írásban és persze videózásban, hogy az minőségi legyen, szerethető, hogy ne bakizzak a videofelvétel közben, hogy minden rendben legyen és még vásárlóim is legyenek?

Sokuknak eleve gondot okoz, hogy kamera elé kell állni, milyen legyen a kompozíció, milyen szögben készüljön a felvétel, milyenek legyenek a fények, meleg vagy hideg fényű megvilágítás kell, vagy elég a kintről beszűrődő fény…
Érdemes kísérletezni a fényekkel, a szögekkel, ha erre van időd, ha szeretnél gyorsabb megoldáshoz jutni, akkor pedig szakértő segítségéhez fordulni.

A kompozíció és a fények mellett nem árt önbizalomból, magabiztosságból is egy alapos tuning, hiszen a videózásnál “átjön” az, ha valaki úgy érzi nem elég jó, nem biztos abban, hogy amit csinál az profi.
Sajnos ezt a “nézők” megérzik, és leszámítva azt, ha valakinek eleve a naíva és az “ártatlan kislány” karakter a személyisége, és mindenki így ismeri őt, akkor bizony hátrány lehet a félszeg, bizonytalan kiállás.

Ezen kívül milyen ruhát érdemes felvenni, milyen legyen a háttér (erre adtam már tanácsot a Mit viselj otthon, amikor videós tárgyalásra készülsz? anyagban.)

Nem árt odafigyelni a frizurára és a sminkre is, a sminkben a transzparens púder például nem biztos, hogy a legjobb megoldás, hiszen bizonyos fények hatására ez a fajta púder fehér pornak is tűnhet az arcunkon.
Így járt anno Angelina Jolie is egy filmpremier estélyén.


Sajnos most, hogy a legtöbben home office-ban dolgoznak és sorról-sorra jelennek meg az otthoni videók jól látható, hogy milyen sokaknak kellene ezen a területen edukáció, hiszen lehet, sőt biztos, hogy szakmailag a maximumot nyújtják, de a tálalás rendkívül fontos – ami gyakran keresztbe tesz a szakmai ismereteknek is, ha nem elég vonzó. Félreértés ne essék, nem kell tökéletesnek lenni, nem kell szépségkirálynőnek lennünk, csak ne lógjon ki a fejünkből a csillár, ne a mellünk legyen a kép 2/3-ában és így tovább…

Ehhez hozzájárul az is, hogy mivel egyre többen fognak videózni, így ezen a területen üti fel hamarosan (ha nem már most) a fejét a konkurenciaharc, azaz: “lehet te is pontosan olyan csúcsa vagy a szakmádban mint én, de ki tudja magát eladhatóbban tálalni?”

Ebben is a témakörben is segítséget nyújt a zárt, online Női Siker Klub, amelybe még péntek, azaz április 10 éjfélig csatlakozhatsz 40% válságkedvezménnyel és plusz ajándékokkal itt: https://plus-size.hu/sikerklub/

Legközelebb július 1-10 között tudsz csatlakozni, az már a te döntésed, hogy ebben a kiélezett helyzetben – amikor mindenki megpróbálja megtartani az ügyfeleit, vásárlóit – ráérsz még 3 hónapot várni, vagy sem.

Pillants be a zártkörű, online Női Siker Klubba itt: https://kozmarita-sikerklub.hu/