Harisnyából lett milliárdos a lehengerlő mosolyú self-made üzletasszony

Szinte semmi tőkéje nem volt, nem költhetett reklámra, kollégákra, marketingre. Sara Blakely mégis megcsinálta az üzletét. Nem adta fel!

Az immár milliárdos Blakely anno alig 5000 dollárral, minden megtakarított pénzével a zsebében vágott bele abba, hogy megvalósítsa álmait.
Kényelmes, nem csúszkáló, orrvarrás nélküli harisnyára vágyott, amivel segíthetne a nőknek a mindennapokban.

Mivel se grafikusra, se marketingesre nem tellett a pénzéből, ezért ő maga tervezte meg a logót, találta ki a brand nevét és védette le azt önerőből, sőt, amikor a harisnyák már útra keltek megrendelőikhez, Sara maga csomagolta az árut és vitte postára.



Azóta a Spanx – Blakely cége – már nem csak harisnyákat gyárt, hanem fehérneműket is, amelyekben – állítólag 5 kilóval könnyebbnek érezzük magunkat és pont ott fed el és ott emel ki, ahol szeretnénk.

Miután 2000-ben Oprah Winfrey a show-műsorában megemlítette a Spanx-et, mint kedvenc fehérneműjét, azóta a cég szárnyal. Az A-listás sztárok kedvence lett Sara terméke és a siker azóta is töretlen. Persze mondhatjuk, hogy Oprah nagyot lendített a vállalkozáson – ami így is van -, de ha nem jut el a médiamogul füléig a Spanx híre és ha nem próbálta volna a terméket, nem tudott volna semmilyen véleményt sem alkotni.

Sara ma már a Forbes legbefolyásosabb nők listáján szerepel és egyike azoknak a nőknek, akik önmaguk által lettek dollár milliárdosok. 2012-ben az amerikai Forbes címlapjáról mosolygott az olvasókra és a vásárlóira, mint – akkor az első legfiatalabb self made – milliárdos nő. Akkor 41 éves volt, ma 49 éves és bár évekkel ezelőtt utált nyilvánosság előtt beszélni és szerepelni, ma már Instagram-oldala az egyik legüdítőbb választás, ha egy kis motivációra vagy mosolyra vágyunk.