Corata Mónikával, a Pomme Verde ruhamárka alapító-tervezőjével beszélgettünk, aki megosztotta velünk márkájának útját, a döcögős indulást és az örömöt, hogy számos vásárlója között nem egy ismert és stílusos nőt tudhat magénak.
Mi az a divatirányzat vagy stílus, ami jelenleg inspirálja a tervezéseidet?
Mindig is a sportos, laza, de mégis nőies irányzatot képviseltem a ruháimmal, most sincs ez másként. Szeretem az egyszerű, letisztult szabásvonalakat, a fő szempont, hogy jól kombinálható darabok szülessenek. Mottóm: a kevesebb néha több. Nagyon kevés mintás anyagot használok, inkább különböző színeket vagy textúrákat keverek előszeretettel. Inspirálódni általában a közösségi oldalakon szoktam, szeretem azokat a felületeket, ahol hétköznapi nők mutatják meg öltözéküket, ízlésvilágukat ez nagy hatással van a munkámra.
Mely tervezők vagy művészek munkássága ihlet meg a divat terén?
Vannak olyan tervezők, akinek a munkái nagyon tetszenek, ilyen például Stella McCartney vagy Tom Ford. Én egy magányos farkas vagyok, szeretek abban a burokban alkotni, amit kialakítottam magamnak úgy, hogy ne befolyásoljanak mások munkái. Mások sikerei viszont mindig is inspirálóak volt számomra, legyen az bármilyen terület, nem feltétlenül csak a divat.
Hogyan látod a divat szerepét az emberek önkifejezésében és az egyedi stílus megtalálásában?
A divat az öltözködés az, amivel az emberek a legegyszerűbben megmutathatják a külvilágnak kik is ők valójában. Az öltözködés az önkifejezés egyik leghatásosabb eszköze, ha tudnak vele élni. Vannak akiknek zseniális stílusérzékük van és vannak olyanok akiknek ez nem az erősségük. Ízlést ugye nem lehet pénzen venni, de segítséget igen. Arra bátorítom azokat akik felismerik ezen hiányosságukat, hogy forduljanak szakemberhez aki segít megtalálni azokat a darabokat, színeket, amelyek a testalkatnak és az egyéniségnek is megfelelnek, így egy magabiztosabb és ezáltal egy sikeresebb életet élhetnek. Az öltözködés ugyan nem minden, de ismeretlenül ez az első lépcsőfok ahol megítélik az embert.
Mik azok a dolgok, amiket mindig szem előtt tartasz a ruhák tervezése során?
A legfontosabb, hogy hordható és kényelmes legyen az a ruha ami végül a vásárlók elé kerül. A mai modern társadalmunkban a nők dolgoznak, gyereket nevelnek, háztartást vezetnek és a plusz elvárás sokszor magukkal szemben is a tökéletes megjelenés. A ruháimmal azoknak a nőknek kedvezek, akik szeretik azt a stílust amit én képviselek, mert az adott ruhában el tud menni dolgozni, de délután elviheti a gyerekét a játszótérre csak a cipőt kell lecserélni. Ugyanebben a ruhában elmehet vacsorázni csak a megfelelő kiegészítőket kell használnia, egy szép ékszer egy színben passzoló táska, cipő és kész is az új outfit.
Hogyan érzed magad most, hogy a Pomme Verde márka elérte 10 éves évfordulóját? Milyen érzésekkel tekintesz vissza az elmúlt évtizedre?
Természetesen nagyon boldog vagyok, pontosan azért, mert tudom honnan indultam és most hol tartok. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen töretlen lesz a sikere a márkámnak, nagyon büszke vagyok arra, hogy még a covid sem állíthatott meg minket, sőt még abból a szerencsétlen helyzetből is előnyt kovácsoltunk és fejlődni tudtunk. Emlékszem az első ruhadarabra, ami a terveim alapján készült, akkor nem gondoltam volna, hogy megannyi kollekció fog általam születni és ezeket a saját szervezésű és kivitelezésű divatbemutatónkon fogom megmutatni. A különböző tévé csatornákkal való együttműködések pedig csak hab a tortán. Arra pedig külön büszke vagyok, hogy számos ismert ember, művész, akiket régen csak távolról csodálhattam, szereti és viseli a ruháimat. Szóval azt gondolom így vissza tekintve, hogy egy igazán sikeres 10 év áll mögöttünk.
Mi volt a legnagyobb kihívás az induláskor, és hogyan sikerült túljutni rajta?
Az induláskor mondhatni minden kihívás volt, a nulláról kellett építkezni. Meg kellett találni a megfelelő anyagbeszerzési helyeket és jó szakembereket akik kivitelezték a terveimet. Amíg minden tökéletesen össze állt az éveket vett igénybe, de azóta már csodálatos munkatársaim vannak és egy igazán jó csapatot alkotunk, mindenki kiveszi a részét a munkában és ami a legfantasztikusabb számomra, hogy mindenki úgy teszi oda magát mintha a saját vállalkozása lenne.
Milyen terveid vannak a jövőre nézve?
Vannak olyan terveim amiket szívesen megosztok, például szeretnék egy nagyobb varrodát, bővíteni a létszámot és esetleg külföld felé is nyitni eladás szempontjából. Vannak még terveim amikről viszont nem szívesen beszélek, ugyanis nem szeretném elszólni, de amint megvalósulnak ezek a tervek, ígérem beszámolok róluk.
Milyen érzés látni, hogy a vállalkozásod nemcsak egy divatmárka, hanem egy olyan közösség, ahol az emberek inspirálják és támogatják egymást?
A közösségi oldalakat én személy szerint nagyon szeretem, ha az ember, esetemben a vállalkozó értelmesen használja ezeket a felületeket, akkor az egy hatalmas előny lehet. Az egyik ilyen felületen van egy zárt csoportunk, közösségünk, ahol a divat mellett más témák is szerepet kapnak. Többször szerveztünk már Pomme Verde vacsora esteket, amik nagyon jó hangulatban szoktak eltelni, egy igazán közösség-kovácsoló esemény. Itt személyesen is találkozhatok azokkal a vásárlókkal vagy közösségi tagokkal, akik még nem jártak személyesen a boltunkban, de virtuálisan már ismerjük egymást.
Milyen emlékeid vannak azokról a pillanatokról, amikor híres személyiségek kérnek tőled divattanácsot, illetve a saját tervezéseidet viselik?
Amikor ismert személy jön hozzám és még nem járt nálam, mindig izgulok, hogy tetszenek-e majd neki a ruháim. Eddig azt kell mondanom, nem okoztam csalódást. Számos ismert hölgy járt már nálam. Volt olyan énekesnő, aki először nagyon távolságtartó volt, de aztán szinte nem volt olyan ruha ami ne tetszett volna neki, a válogatás nagyon jó hangulatban telt és a végén nagyon elégedetten távozott. Általában mindenkivel kialakul egy közvetlen viszony és sokszor kapok tőlük képeket akár egy tévé felvételről, interjú kapcsán vagy csak egy privát nyaralásról, hogy az én ruhámban vannak, és ez számomra valami csodás érzés.