Egy kampány, amely azért született, hogy megmutassuk, milyen sokfélék vagyunk mi, emberek, korban, alkatban, bőrszínben, és hogy ez így van jól. Itt az idő normalizálni, hogy nem csak egyféle szépség létezik.
A kampány megálmodója, Kozma Rita évek óta azért dolgozik, hogy megmutassa az embereknek, hogy lehetnek csinosak, lehetnek elégedettek, lehetnek sikeresek úgy, hogy nem modellalkatúak. Nem a magasságon és a testsúlyon, az életkoron múlik az, hogy valaki megtalálja álmai munkáját vagy élete párját, nem azon múlik az, hogy megtalálja a belső békéjét. Bár nagyjából tíz éve, amikor először öltöztetett telt nőt – Tóth Vera énekesnőt -, eldöntötte, hogy a molettebb nők segítője lesz, hangsúlyozza, hogy ő nem propagálja az elhízást, a célja az, hogy az emberek nyitott szemmel és érzékenyebben közelítsenek embertársaikhoz és önmagukhoz is.
„A Nem csak egyféle szépség létezik kampányt azért találtam ki, hogy felhívjuk az emberek figyelmét Magyarországon arra, hogy mennyire sokfélék vagyunk, hogy nem csak egyféle szépség létezik. Az ügy népszerűsítéséhez olyan nők csatlakoztak, akiknek szintén a szívügye ez a küldetés – magyarázta a kampány létrejöttének okát Kozma Rita, a Plus Size magazin főszerkesztője, body positive aktivista, stylist.
– Azt tapasztalom – főképp a közösségi médiában -, de bárhol, akár az utcán is hallom, hogy az emberek valamiféle megfoghatatlan nyomás hatására úgy érzik, hogy aki nem felel meg a kor ideáljának, aki nem karcsú és fiatal, nem lehet szép, szerethető, vonzó. A kampánnyal, a benne szereplő hölgyekkel együtt szeretnénk megmutatni, hogy mindenféle korosztályban, mindenféle alkattal, bőrtípussal is lehetünk szépek, hiszen nem ezen múlik a szépség.”
A nemes ügy mellé állt Balázs Andrea színésznő, Széles Adrienn vitiligo nagykövet, Bánlaki D. Stella, a Forbes magazin főmunkatársa, Knapek Éva klinikai szakpszichológus és természetesen Kozma Rita is.
„Tinédzserkoromtól kerekded vagyok, és onnantól kezdve folyamatosan jöttek a bántások. Nekem szerencsém volt, mert támogató közeg vett körül, a családomra mindig számíthattam, de sajnos nem mindenki éli így az életét – részletezte Balázs Andrea színésznő. – Arra szeretném ezzel a kampánnyal felhívni a figyelmet, hogy merjünk segítséget kérni, ha bármiféle bántás, csúfolódás ér minket a testalkatunkkal kapcsolatban. Rendkívül fontosnak tartom, hogy az emberek nyitottan forduljanak egymáshoz mindenféle dologgal kapcsolatban, de ezzel legfőképpen. Már gyerekkorban kialakul a csúfolódás. Egymás alkatának, bőrszínének, bármilyen hovatartozásának a gúnyolása, és ez felnőttkorban is ugyanúgy megmarad az emberekben. Nagyon fontos, hogy erről merjünk beszélni, merjünk segítséget kérni. Járjon elöl pozitív példával az, aki jobban van a bőrében, merje elmondani a másiknak, hogy ő hogyan csinálta, és ne féljünk segítséget kérni szakemberektől!”
A Nem csak egyféle szépség létezik kampányban klinikai szakpszichológus szakember is részt vett, aminek oka nem más, minthogy felhívjuk a figyelmet arra is, hogy azon túl, hogy milyen sokfélék vagyunk, és ez teljesen rendben van így, ha úgy érezzük, egyedül maradtunk a problémáinkkal, a kérdéseinkkel, ha azt érezzük, hogy jó lenne, ha valaki segítene, akkor érdemes akár pszichológushoz fordulni.
„Egyszerre tartom fontosnak, hogy mindennap tegyünk meg kis lépéseket annak irányába, hogy jobbnak érezhessük magunkat, és dolgozzunk azon is, hogy elfogadjuk, ahol tartunk. Ez a fotózás az utóbbinak egy jelentős részét képezi. Tudjuk népszerűsíteni azt a gondolatot, hogy az önelfogadás mennyire jelentőségteljes.
Nagyon bízom benne, hogy a kampány által az emberek elgondolkodnak, jó hatással lesz rájuk, és remélem, hogy olyan helyeken, ahol formálódik a szépségideál, beemelik ezt a küldetését Ritának, és picit megváltozik az a kép, amit kommunikálnak az újságokban vagy a divatszakmában” – fejtette ki Knapek Éva klinikai szakpszichológus.
Széles Adrienn vitiligo nagykövet számtalan magazinban, televíziós műsorban hirdette már, hogy az az ember, akinek vitiligója van (a bőr tartós, pigmenthiányos foltokkal járó rendellenessége, a pigmenttermelő melanociták működésének kiesése miatt) ugyanolyan értékes, ugyanolyan szép lehet, mint bárki más, és nem ez határozza meg egy ember értékét. A Nem csak egyféle szépség létezik kampánnyal szeretné megmutatni, hogy létezik a vitiligo, így ezzel mindazoknak segíthet, akinek ilyen a bőre és esetleg szenvednek azáltal, hogy kevesebbnek érzik magukat.
„Nagyon-nagyon sokan vagyunk ezen a Földön, mind különbözőek vagyunk, és azt gondolom, hogy mindenkinek reprezentálva kell lenni akár a médiában, akár a hétköznapokban. És ha egy picikét is hozzá tudunk tenni ahhoz, hogy ilyen kampányban veszünk részt és megmutatjuk, hogy milyen különbözőek vagyunk, akkor akik ugyanúgy különbözőek, ahogy mi, tehát mindenki, jól érezhetik magukat a bőrükben” – vallja Széles Adrienn.
Már a TED színpadán is felszólalt és több cikket is szentelt annak a témának Bánlaki D. Stella újságíró, hogy létezik testképzavar, léteznek olyan állapotok és pillanatok, szituációk az ember életében, amikor azt érzi, egyedül van, de tudnia kell, hogy ez nincs így. Nincs egyedül. Stella küldetésének érzi, hogy segítsen azoknak, akik úgy érzik, egyedül maradtak a problémájukkal és hírét vigye annak, hogy törődjünk magunkkal és másokkal is.
„Több mint tíz-tizenöt évig küzdöttem evészavarral és testképzavarral, és minden alkalmat megragadok, hogy felhívjam az emberek figyelmét arra, hogy mennyi fontosabb és szebb dolog létezik annál, mint hogy gyűlöljük önmagunkat” – foglalja össze küldetésének lényegét Bánlaki D. Stella, a Forbes magazin főmunkatársa.
A Nem csak egyféle szépség létezik testpozitív kampány ereje abban rejlik, hogy nézz másképp magadra és nézz másképp a többi emberre is. Az osztálytársadra, a kollégádra, a családod tagjaira is.
Vedd észre, hogy a világ színes, és nem fekete-fehér. Mindemellett ne félj segítséget kérni, ne félj megosztani a kérdéseidet szakemberrel, segítő közösséggel!
„Azért kell elkezdeni népszerűsíteni ezt és az ehhez hasonló kampányokat, hogy felfigyeljenek rá a kicsik is, a tinédzserek is és minden korosztály, hogy milyen sokfélék vagyunk, és ne csak egyféle szépségideálra mondjuk, hogy ő milyen szép. Ne bántsuk se magunkat, se mást! Itt az idő normalizálni, hogy nem csak egyféle szépség létezik” – nyomatékosította a kampány fontosságát Kozma Rita.
A szépség a külső és a belső összhangjából áll, és nem abból, hogy ki hány centi és hány kiló, mennyi anyajegye van, a bőre striás, vagy éppen szeplős. Ahhoz, hogy elkezdjük jobban szeretni magunkat, fontos az öngondoskodás, amelynek egyik formája a szépségápolás.
A Nem csak egyféle szépség létezik kampány hitvallásának támogatója a Schüssler Natur CosMEDics márka, amelyet Soós Adrienn álmodott meg. A holisztikus szemléletű szépségápolás elkötelezett híveként kizárólag olyan megoldásokat kínálnak a különféle bőrproblémákra és a mindennapi bőrápoláshoz egyaránt, amelyek teljesen természetesek! Schüssler ásványi sókkal és natúr hatóanyagokkal gazdagított termékeik válogatott, sem a bőrt, sem a környezetet nem károsító összetevőket tartalmaznak, a csomagolásuk szintén környezetbarát. A Schüssler hisz a természet erejében és abban, hogy natúrkozmetikumaik rendszeres használata is hozzájárulhat a testi-lelki harmónia megteremtéséhez, amely egységben áll a Nem csak egyféle szépség létezik body positive kampány küldetésével.
fotó: Tiszolczi Lilla
smink: Prokop Kata SminkAkadémia
haj: Reményi Dalma, Izsó Szilvia
stylist asszisztensek: Badenczki Csilla, Kozma Beatrix