A vállalkozói szemléletmód mindenkié – A szakmai tudás nem jár kéz a kézben a sikeres üzletvezetéssel

Egyre inkább virágzik a „freelancer” vagyis szabadúszói lét, az egyéni vállalkozói munkaforma, vagy éppen a saját vállalkozás indítása. Nem titok, hogy a vállalkozói és az alkalmazotti beosztás között nem csak a munkarend, hanem a szemléletmód is nagyban különbözik. Amellett, hogy saját magunk döntéseiért vagyunk felelősek, tudatosabban kell vezetni a pénzügyeket, mérlegelni a befektetett energiát, folyamatosan kommunikálni, valamint kapcsolatot építeni. 

Ahogy a szabadúszó szó a kötetlenség és a szabadság érzetét hordozza magában, úgy árulkodik a vállalkozó szó arról, hogy a döntéseink minden nehézsége is teljes mértékben a mienk. Vannak olyan szakmák, amelyek természetüktől fogva inkább az egyéni vállalkozókat érintő kihívásokat rejtik magukban. Általánosságban véve ilyen például a fodrász, masszőr, személyi edző, kozmetikus vagy más szépségipari szolgáltatást nyújtó tevékenységek.

Míg régebben inkább adta magát, hogy ha egy ilyen szakmával a megfelelő helyen helyezkedik el valaki, akkor biztosítva van a megélhetése, addig mára már ez is változni látszik. Főleg, hogy sok esetben ezek a szakmák az elméleti és a gyakorlati tudás mellett nem társulnak üzleti ismeretekkel. 

Íme, öt alapvető szempont, amelyek a sikeres egyéni működéshez szükségesek:

  1. Kövessük nyomon a pénzáramlást!

Az első és legfontosabb az, hogy tisztában legyünk bevételeinkkel, költségeinkkel, valamint azzal, hogy ez a két összeg miként fedi egymást. Érdemes külön táblázatot készíteni arról, hogy milyen forrásból származnak bevételeink és pontosan mikor esedékesek a kifizetések, amelyeket ebből az összegből fedeznünk kell.

A mai világban elengedhetetlen, hogy egy vállalkozó maximálisan tisztában legyen pénzügyeivel. Többek között ezt felismerve indította útjára márkanagykövet programját a Vagheggi Magyarország Kft., melynek keretein belül saját szakmai partnerei közül nevezett ki három márkanagykövetet. A Hatékony kommunikáció nagykövete, Szakmai megújulás nagykövete és Pénzügyi tudatosság nagykövete a márka közösségi média felületein hétfőnként jelentkező „Alapozó” rovatban látják el hasznos információkkal az olvasókat.

Alaposan átgondolt döntés eredménye, hogy nagykövet programunk három fókuszterülete a pénzügy, kommunikáció és a szakmai fejlődés. Kozmetikus partnereink számára elengedhetetlen, hogy szakmailag folyamatosan megújuljanak és hatékonyan kommunikáljanak vendégeikkel. Az sem véletlen továbbá, hogy a pénzügyi tudatosság szintén kiemelt szerepet kap, hiszen ma Magyarországon szinte minden kozmetikus vállalkozó is egyben, a vállalkozói létnek pedig alapfeltétele a pénzügyi tudatosság.” –  árulta el Alessandro Farina, a Vagheggi Kft. ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa.

  1. Hogyan térül meg a befektetett időnk?

Hiába szeretnénk többet, mindenkinek csak 24 órából áll a nap. Így a mi felelősségünk az, hogy mérlegeljük, pontosan mibe is fektetjük az időnket. Hogyan profitálunk egy adott tevékenységből, kezelésből vagy szolgáltatásból? A bevételünk gyarapodik, a hírnevünk, netán a tudásunk? Időről időre érdemes felülvizsgálnunk, hogy milyen eredményünk származik akár a legkisebbnek vélt tevékenységeinkből is, és elgondolkoznunk, lehet-e ennél hatékonyabb?

  1. Kezdjük el a személyes márkaépítést!

Talán sokan távolinak és idegennek érzik a márkaépítés fogalmát, de kezdetben elég az alapokkal tisztában lenni. Az énmárka elsősorban a személyes szakmai kompetenciák és szolgáltatások ismertetése céljából történik, mindezt hitelesen és színesen elmesélve a célközönségünknek, tehát a már meglévő vagy jövendőbeli vásárlóinknak. A lényeg a fő üzenetünk meghatározásán, valamint a folyamatos kommunikáción múlik. Keressük meg azokat a közösségi média vagy más felületeket, ahol saját szakmai oldalt létrehozva kapcsolatot tartunk, híreket és releváns tartalmakat osztunk meg.

  1. Tartsuk szem előtt az ügyfélélményt!

Ha valamikor, akkor az online értékelések aranykorában érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk arra, hogy a minket választó vásárlók, vendégek elégedetten távozzanak. Amennyire csak lehet, tegyük egyszerűvé, kellemessé, és ügyfélközpontúvá a szolgáltatás igénybevételét. Természetesen mindig van egy-két nehéz eset vagy szituáció, de a minőségi szolgáltatás jótáll magáért. Érdemes alkalom adtán visszajelzést kérnünk, amelyet referenciaként használhatunk az oldalunkon.  

  1. Keressük meg szakmai közösségünket!

Minden életterületen jótékony hatása lehet a támogató közösségnek. Nincs ez máshogy szakmai kérdések tekintetében sem. Segítséget, értő füleket, inspirációt kaphatunk azonos vagy határterületen dolgozó szakemberektől, amely továbblendíthet elakadásokon vagy éppen új ajtókat nyit meg előttünk. A tudásmegosztás egyre kiemeltebb szerepet tölt be az üzleti életben.

forrás: Vagheggi